وبلاگ شخصی نیما انزابی نژاد

.این وبلاگ برای ارتباط ساده‌ و مداوم‌ با دانشجویان کلاسهایم در گروه برق دانشگاه صنعتی قوچان ایجاد شده‌است

وبلاگ شخصی نیما انزابی نژاد

.این وبلاگ برای ارتباط ساده‌ و مداوم‌ با دانشجویان کلاسهایم در گروه برق دانشگاه صنعتی قوچان ایجاد شده‌است

رتبه ۲۳ داود پاک‌نژاد در آزمون کارشناسی ارشد

چهارشنبه, ۲ مرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۳۸ ب.ظ

سلام. داود پاک‌نژاد فارغ‌التحصیل کارشناسی ناپیوسته سوئیچ دانشگاهمان، در آزمون کارشناسی ارشد امسال موفق به کسب رتبه فوق‌العاده ۲۳ در گرایش مکاترونیک شده‌است و همه منتظریم که مهرماه امسال در این رشته جدید و عالی در بهترین دانشگاه ایران مشغول به تحصیل شود. داود در بقیه گرایشها هم رتبه های سه رقمی خیلی خوبی آورده‌است. درصدهای بعضی از آزمونهای داود بی اغراق عالیست. من میدانم که هم داود و هم بقیه دانشجویان فوق‌العاده برق دانشگاه مهندسی قوچان، این نتایج افتخارآور را در نتیجه تلاشهای شبانه روزی خودشان، در درجه اول، و بعد زحمات اساتید دلسوزشان، به دست آورده‌اند. ولی افتخار این نتایج، نصیب همه ما، از معلم و دانشجو و کارمند، در دانشگاه می‌شود. بنابراین باز هم می‌گویم: دانشجویان صبور و زحمتکش و با استعداد برق دانشگاه مهندسی! به موفقیتهای امروز و فردای شما افتخار میکنیم و منتظر نتایج درخشان تلاشهای صبورانه و بی‌ادعای شما هستیم.


پینوشت ۱: داود ابنجا به این وبلاگ سر میزند. مطالعه و برنامه ریزی برای آزمون کارشناسی یا کارشناسی ارشد روش ثابتی ندارد ولی ممکن است تجربه داود برای بقیه دوستان خیلی مفید باشد. بنابراین اگر سؤالی از داود داشتید، با اسم مشخص و قابل ارجاع و غیر تکراری کامنت بگذارید تا داود جواب بدهد.

پینوشت ۲: من راه مشخصی برای اطلاع از نتایج آزمونهای کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشجوها ندارم. مگر اینکه دوستان خودشان لطف کنند و مرا مطلع نمایند. پس لطفا اگر خواستید، مرا در جریان رتبه‌های آزمونهایتان، که کم و یا زیادش حتما خوبست، بگذارید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۵/۰۲
نیما انزابی نژاد

نظرات  (۳۴)

با سلام وعرض ادب.
استاد خواهشا نمره آز معماری رو پیگیری بفرمایید.
با تشکر.
پاسخ:
پیگیری کردم. 

سلام

عذرمیخوام ، امکانش هست  یک توضیح مختصری در مورد مباحث این دروس اختیاری که فرمودین بدین ؟

باتشکر

پاسخ:
لیستها کمی تغییر کرده.
۰۵ شهریور ۹۲ ، ۱۷:۳۴ داود پاک نژاد
ُسلام استاد . امروز نتیج نهایی ارشد اومد.
 گفته بودید در جریان بگذارمتون
 مکاترونیک روزانه دانشگاه تهران قبول شدم
پاسخ:
سلام. تبریک میگم. همه منتظر بودیم. برات آرزوی موفقیت میکنم. از زحمتی که برای جواب دادن به سؤالات دوستانت کشیدی از طرف خودم و دانشجویان تشکر میکنم.

سلام استاد.لطفا کد دروس برق ک این ترم ارایه میشه رو تو وبلاگتوت هم بزنید.با تشکر.

پاسخ:
سلام. زدم. 
سلام استاد.فرمودین شماره وگروه درس آزمعماریو بگم
شماره درس1134047  گروه3 .همین الان هم نگاه کردم اما اعلام نشده.واسه همه دانشجویان این گروه اعلام نشده. اطلاعی  ازگروه های دیگه ندارم.
ممنون
پاسخ:
ممنون. پیگیری میکنم.
سلام وعرض ادب.
اگرمیشه راجع ب نمرات از معماری پیگیری کنید.حداقل بدونیم برداریم این درسو ترم جدید یا نه؟؟
نمرات اعلام نشده.ممنون از زحماتتون
پاسخ:
سلام. شماره درس و استاد رو بنویسید.
سلام استاد.اگ ممکنه دروس و اساتید ترم جدید رو مثل ترم قبل توی وبلاگتون هم بذارید خیلی بهمون کمک کرد.استاد این ترم مدار2 و تجزیه تحلیل ....رو خودتون بردارید ممنون میشیم ازتون.تشکر
پاسخ:
سلام. حتما. منتظر باشید. وقتی لیست رو گذاشتم به بقیه هم خبر بدین. ممنون.
۱۹ مرداد ۹۲ ، ۲۳:۱۶ داود پاک نژاد
سلام
  بابت تبریک کوچولو موچولوت یه تشکر خیلی گنده میکنم.
( فقط همین قسمت پیامت مربوط  به من بود).درمورد بقیش فقط نظرمو میگم :
 فک نکنم بچه ها باپیشنهادت موافقت کنند . حداقل امسال ؟؟!!
 ( خودم90 مخالف و 10 موافقم که امسال انجام بشه)
  برای سالهای دیگه اجرا بشه فکر خوبیه.قبل از ارشد سال دیگه برا اونا که میخوان شرکت کنندتو دانشگاه یه مراسم برگزارکنند و اساتید یکم راهنمایشون کنند.باعث میشه استرسشون کمتر بشه! وبعد از ارشدمراسم جشن مختصربرای روحیه دادن به
 بچه های سال دیگه . ( برای سال آینده شروع بشه را 100موافقم)
  
 
 
۱۹ مرداد ۹۲ ، ۲۳:۰۳ داود پاک نژاد
سلام
  89 :
 بایت تبریک کوچولو موچولوت یه تشکر خیلی گنده میکنم.
 (فقط همین قسمت پیامت مربوط به من بود که تشکر کردم .)
 
ُ  سلام
  تبریییییییییک میگم
  خیلی لایک داره
 یه سوال ازآقای انزابی داشتم
  اگه ایشون باعث افتخارند که در اصل  هستند
  چرا ازش تقدیری نشد؟؟
  یا بقیه که کنکور دادند
  بدک نیست یه جشن کوچولو موچولو  هر سال برگزار بشه و یه تشکر کوچولو موچولو ازشون بکنیم و خسته نباشید کوچولو موچولو به این دوستان  که ارشد دادند بگیم. به همشون چه رتبه خوبا چه اونا که خوب نشدند
  یه کوچولو موچولو حس ارشد بیاریم تو بچا یونی قوچان
  اگر شد یه جایزه کوچولو موچولو هم دانشگاه بده
 


 
پاسخ:
سلام. فکر خوبیه. چرا که نه؟
۱۷ مرداد ۹۲ ، ۱۲:۲۵ داود پاک نژاد
 رضا
سلام
  ممنون از لطفت
  تو هم اتاقی و بهترین دوست کاردانی من بودی . از نزدیک شاهد تمام
   تلاشها که کردم و سختیهایی که کشیدم بودی
  هر چند میدونی این نتیجه با اونی که من میخواستم فاصله داره
 در کل برای موفقیت کم یا زیاد دوتا چیز نیازه پ
   اول امید به خدا دوم تلاش تلاش تلاش
سلام  با عرض تبریک فروان به دوست عزیزم امیدوارم در تمام  مراحل زندگی موفق و سر بلند باشه .میخواستم بدونم چه چیزی های باعث شد که  آقای داود پاک نژاد رتبه به این خوبی بیاره؟
۱۵ مرداد ۹۲ ، ۰۰:۲۴ داود پاک نژاد
 احسان :
 سلام
  نه عزیز نخوندم . اولش میخواستم مدار الکترونیک منطقی و زبان بخونم و ریاضی و ماشین و کنترل را نخونم  بعد تصمیم عوض شد . کنترل را هم اضافه کردم .
  در ادامه دیدم زبان بازدهی نداشت . بجای ااون ریاضی را خوندم .
  توی این چند سال که کنکورشرایط برگزاریش تغییر کرده روی درصد هاخیلی تاثیر گذاشته
  سال قبل از ما رتبه اول گرایش های الکترونیک وقدرت و ... یک درس و مکاترونیک دو درس سفید داشتند (نفراول قدرت نفر اول مکاترونیک شده بود و الکترونیک و منطقی را برای مکاترونیک سفید داشت )
 خیلی خوبه همه را بخونی اما باید ببینی میتونی خوب بخونی و همچنین سر جلسه به لحاظ وقت و انرژی میتونی دروس را خوب بزنی یا نه .
 کنکور حدود 4ساعت و 15 دقیقه است .از ساعت سوم به بعد ضعف شدیدی میکنی (برای من اینجور بود ) و بازدهی میاد پایین
  بنظر من اول دروسی که قوی هستی را بخون . تا بتونیدرصد خوبی ازشون بزنی بعد دروس دیگه را کم کم شروع کن به خوندن
  و بدون در کل یک درس 70 بهتر از دو تا درس 35 است . (ممکنه اثتثنا هم داشته باشه بستگی به دروس داره امادرکل همینه )
  البته فرمول بندی سنجش خیلی پیچ و خم داره .اما زیاد از بابت اینکه درسی را سفید میذاری ناراحت نباش که رتبه یک هم درس سفید داشته
  اما بقیه دروسش بالا بوده .
  هرچند بازم میگم خوندن همه دروس خیلی بهتره . بشرطی بتونی درصد مورد نظرت یا حداقل نزدیک به اونو بزنی و همه دروس را خوب بخونی
۱۵ مرداد ۹۲ ، ۰۰:۱۵ داود پاک نژاد
 88 :
  سلام دوست گرامی :
  ممنون بابت لطفت
  مهم نیست .که ماه رمضان خوب نتونستی بخونی . هنوز فرصت کافی داری
  اصلا استرس نداشته باش . من یک ماه که کلا نخوندم . توی ماه های اخر هم ساعت خوندنم کم شدبیشتر مرور میکردم .
  البته علت های زیادی داشت من تعداد درس کمتری میخواستم بخونم .
  در کل وقت هنوز داری اصلا استرس نداشته باش از بقیه وقتت خوب استفاده کن حتما نتیجه میگیری
  ماه رمضان سال پیش رفتم کارآموزی که دوهفته پالایشگاه اصفهان بودم و نخوندم . دو هفته دیگه شم یادم نیست درست یاروی پروژه کار  میکردم یا نهایتا تا ظهر میخوندم  .کیفیت درس خوندن مهم تراز ساعت درس خوندنه
 
  با تلاش و پشت کار و امید ادامه بده موفق باشی
۱۴ مرداد ۹۲ ، ۱۳:۰۳ داود پاک نژاد
 فراموش کردم بگم
  من توی روزهای کنکور و توی مدتی که میخوندم
  facebook حتما میرفتم . شاید روزی دو سه بار . خیلی حال میداد
 تفریح و گردش پارک و .... میرفتم . البته در حد چند ساعت نهایتا یک روز
  و در نزدیکی خودمون نه راه دور
  توی این روزها دایی شدم . که خودش چندین روز وقتمو گرفت
  هر وقتم میومد خونمون اصلا نمیشد رفت سراغ کتاب و اون ناناز را بیخیال شد
  اگر نمی امومد من خودم حتما میرفتم
  و..
  اینا را گفتم بدونید زیاد هم سخت نگیرید میشه عادی زندگی کرد و راحت درس هم خوند. تفریح کمک هم میکنه به درس خوندن
  کیفیت درس خوندن مهمه و اینکه توی دوران دانشگاه چطوری درس ها را خونده باشید
   اعتماد بنفس خیلی مهمه . از روز اول بگید من نفر اول نشم کی میخواد بشه ؟؟!!
 
 
۱۴ مرداد ۹۲ ، ۱۲:۵۰ داود پاک نژاد
 سلام خدمت کلیه دوستان گرامی
  نکته ای را باید بگم
 واونم اینه که من هر چی میگم تجربه شخصی خودمه
  وهیچ تضمینی برای اینکه برای شما هم جواب بده نمیدم
  درس خوندن وکنکور دادن و مسایل مربوط به اون به عوامل زیادی بستگی داره و ممکنه برای هر فردی فرق کنه
 من نظراتمو کلی گفتم .
  اگر کسی بیشتر خواست بدونه اول شرایط خودشو کامل اینجا بنویسه
  یا ایمیل کنه یا ....
  تا بعد اگر تونستم کمکی بکنم
۱۴ مرداد ۹۲ ، ۱۲:۴۵ داود پاک نژاد
 محمد :
  سلام دوست عزیز
  من اول شرایط خودمو یگم و نحوه درس خوندن تا بهتر متوجه بشی و بعد جواب سوالاتتو میدم
 من درمتوسطه به هنرستان رفتم نه دبیرستان . رشته الکترونیک را انتخاب کردم . به لحاظ درس ریاضی چیزی نخوندم توی اون دو سال اما دروس پایه برق  را داشتیم و خیلی هم خوب مفاهیم اولیه را به ما یاد دادند
  دوران کاردانی در آموزشکده فنی کاشان درس خوندم . بازهم رشته الکترونیک . چارت درسیش از نظر برق عالی بود . اما ریاضیات نه
  بطور کامل دروسی مثل الکترونیک منطقی و... را خوندم . برای کنکور
  کاردانی به کارشناسی خیلی زحمت کشیدم و هم دروس را خوب خوندم  وهم تست زیاد زدم . دروس اصلی مثل مدار و الکترونیک را از روی کتاب مرجع خوندم و به جزوه استاد اکتفا نکردم
  توی اون کنکور 28 مخابرات و 88 الکترونیک شدم . و برای کارشناسی
  مخابرات را انتخاب کردم و اومدم قوچان .(ظرفیت پذیرش در سال 89در کل کشور برای کل رشته برق 160 نفر دولتی بود بین حدود 30000شرکت کننده الان فکر کنم درست شده )
  ترم اول قوچان بدترین ترم تحصیلی عمر من بود . خوب خوندم اما مشکلات حاشیه ای باعث شد بدترین معدل کل عمرمو کسب کنم . و
  هم چنین باتوجه به ساعت خوندن زیاد چیز زیادی یاد نگرفتم
  ترم دو و سه کلا بیخیال ارشد شده بودم . و میگفتم میرم سربازی و بعد
  میام برا خودم شرکت خصوصی میزنم . ونیازی به ارشد ندارم چون
  نمیخوام جایی استخدام بشم . خوب یا بد گذشت . در ضمن به غیر از ترم یک که دروسش برقی بود ترم دو و سه دروسش مخابرات سویچ بود
  سویچ یعنی اپراتور تلفن . فقط دروس حفظی که شخص را اماده میکرد
  یتونه توی شرکت مخابرات بره و با دستگاههاش کار کنه . همین
   فاصله زیادی از برق داشتند و این داشت بهم ضربه میزد
  برای همین تصمصم گرفتم دروس حل تمرین بردارم برای بچه های الکترونیک تا جبران بشه و از برق عقب نیافتم ( خاطرات خوبی هم دارم از این کلاس ها تیکه انداختن یک سری و بی توجهی یک سری دیگه و...!!) .راستش از دروس سویچ
  تنفر داشتم وبرای همین گفتم حداقل یکم رنگ و بوی برق هم بگیرم .
  توی ترم چهار هم میخواستم ارشد برم و تصمیم به مکاترونیک گرفتم .
  و هم میگفتم برم سربازی بعد بیام برم ارشد و....
  در کل توی این چهار ترم اصلا برای ارشد نخوندم
  تیر که اومدم خونه گفتم میخونمتا از درس فاصله نگرفتم بهتر میشه کنکور داد . از اواسط تیر تا اواسط شهریور به شدت خوندم .
   از ساعت 8صبح تا 12 شب. به این شکل هم میخوندم که اول الکترونیک را تموم میکردم بعد میرفتم مدار بعد کنترل بعد منطقی و....
  همزمان چند تا درس را نمیخوندم . توی این مدت روی زبان هم وقت گذاشتم با اینکه زبانم خیلی ضعیف بود . حدود یک ماه بدلیل پروژه اصلا درس نخوندم دوهفته خونه انجامش دادم .و دوهفته برای تحویل وتموم کردن و فارق التحصیلی اومدم قوچان . اواسط مهر برگشتم اصفهان
  دوباره مشکلات ناخواسته ای پیش اومد که میخواستم بی خیال ارشد بشم . اما هرطور بود به خیر گذشت و منم صبر کردم و سختی تحمل
  مشکلات وارشد را همزمان تحمل کردم . وشروع کردم دوباره خوندن
  این بار مثل قبل نخوندم . رفتم آزمون های جامع مدرسان شرکت کردم
  که تنها نتیجش هدر رفتن 200 هزار تومن پول بود واقعا دروغ گو ترین افراد
  این موسسات کنکور هستند
  شیوه درس خوندنم بدین شکل شد که اول اومدم کنکور 91 تا 85 را به صورت دفترچه ای تست هاشو حل میکردم و وبعد میدیم که چیکار کردم
 و سوالات مهم هردوره را یادداشت میکردم . با نکته ای که داشتند
  بعد از اتمام این کار شروع به مرور سریع دروس کردم . دوباره کتاب ها را خوندم  اما این بار روی متن درس سریع رد میشدم و فقط تمرکزم روی حل سوال بود
  بدون نگاه کردن به جواب و راه حل . خودم به هر شیوه که میدیدم میشه سوال را حل کرد . سوالات را حل میکردم وفقط جواب آخر را چک میکردم درست هست یا نه
    هر کتابی را  دو یا سه بار بدین شکل  مرور کردم
  و ماه اخر هم فقط ورق میزدم .
  اینها توضیحات خیلی کلی بود الان جزیات را میگم تا بهتر متوجه بشی
  اولا اگر برمیگشتم تیر ماه وقتی که روی زبان گذاشتم را اصلا نمیگذاشتم
   من توی این مدت کارنامه های زیادی را هم دیدم و برای خودم معلوم کرده بودم باید ه دروسی را چقد بزنم
  شیوه خوندن الکترونیک مدار و منطقی خوب بود . چون این دروس را قبلا بلد بودم و فقط مرور کمی نیاز داشت و حل سوالات زیاد.
  توی مدار تست های مهم و نکته دار را یادداست میکردم و خودم برای خودم بطور تشریحی مینوشتم چرا تست را غلط حل کردم و نکته تست کجا بوده و راه حل درست چیه . و هر چند روز یک بار به صورت روزنامه وار روی این کاغذ هایی که نکته برداشته بودم روخوانی میکردم تا نکات یادم نره .
   حتی وقتی الکترونیک میخوندم . نیم ساعت یا 15 دقیقه وقت میذاشتم
  و روخوانی نکات مدار را میکردم و....
   توی خوندن و حل تست دوتا نکته را همیشه رعایت میکردم
  1- روش حل یاد میگرفتم نه نکته تستس وروش حل سریع . چون این روش ها توی حالات خاصی جواب میدند وتوی سک سری حالات جواب نمیدن وطراح خیلی وقتها حالات نقض را توی کنکور میاره و در ضمن میخواستم  اگر با سوال جدیدی روبه رو شدم .گیج نشم توی حلش و بتونم
  حل کنم
 2- درجوابی که از توی کتاب میدیدم فقط نکات مفهومی را ازش یاد میگرفتم ولی هر سوال را اون طوری که راحتتر بودم حل میکردم . ممکن بود
  اصلا شیوه حل کتاب را متوجه نشم . توی کنکور  سوالات جدیدی هستند اگر قبلا خودت حل کردن را یاد گرفته باشی مشکلی برات پیش نمیاد امااگر به حل کتاب وابسته باشی سوال کمی تغییر کنه به مشکل بر  میخوری
 
   من دروسی مثل کنترل را نداشتم توی دانشگاه و خیل یبرام مشکل درست کرد وقت خوندن تشریحی وتستی را نداشتم  فقط تونستم از روی کتاب تست بخونم و سوال حل کنم . که درصد کنترلم افتضاح شد
 
  در کل اگر به عقب برگردم و بخوام شیوه خوب خوندن را پیش بگیرم
  اول تکلیف خودمو روشن میکنم که چی بخونم چی نخونم . (ریاضی  و زبان چه توی خوندن و چه توی جلسه فقط از من وقت تلف کردند چون درست  نخوندمشون ویکم میخونم یکم بیخیالشون میشدم )
 
 دوم دروس را به طور مفهموی ومثل کلاس دری میخوندم . وسوالات را به طور کاملا تشریحی حل میکردم . که به کل مراحل حل سوال و نکات تی
  اون پی ببرم
  و بعد میرفتم و تست تمامی ادورار کنکور را حل میکردم .
 و تست های مهم و نکات مهم را یادداشت میکردم . و هر چند روز یکبار
  روی انها به دقت مرور میکردم و روخوانی میکردم
 
  توی خوندن سعی میکردم به شیوه ای که خودم میفهمم سوال را حل کنم
  و در ضمن حداقل دو بار یا سه بار تست های ارشد ادورار گذشت هرا حل میکردم
   برای هر فصل همیشه یک سری فرمول مادر هست اونها را اول فصل
  روی یک برگه مینوشتم وتوی حل سوالات ازش کمک میگرفتم و در حقیقت   هون اول فصل برای خودم مینوشتم بایداین فصل را چطور سوالاتش را حل کنم

  مثلا مدارهای مرتبه اول توی مدار :
  خب میشه هرمدار مرتبه اولی را تونن و نورتن کرد ( تونن برای خازن بهتره  ونورتن برای سلف ) و معادله دیفرانسیلش را نوشت و حل کرد
  که چون هر دفعه مدار ثابت است ( هرمداری تبدیل بهتونن  نورتن میشه
 ) پس حل معادله دیفرانسیل هم جواب ثابتی داره

y(t) = y(بی نهایت ) + ( y (0) - y( بی نهایت ) ) e ^ -t/T
 توی این معادله سه پارامتر باید محاسبه بشه ثابت زمانی
  مقداردرلحظه صفر مثبت و در لحظه بینهایت .
  بعد هم حالات خاص سلف و خازن در لحظه صفر و بینهایت را مینشوتم
  و راه حل درست برای حل اون حالت
  و بعد دیگه این قوانین را توی هر مداری اعمال میکردم .
  
 خب حالا سوالات شما :
  سوال اول :
  برای یاد اوری به کتابهای قبلی که خونده بودم مراجعه میکردم و هم چنین بعد از فهمیدن کلیت فصل طبق روشی که بالا مثال زدم برای مرتبه اول
  هرفصل را یادداشت میکردم .شیوه حلش را
  چون دروس اصلی را از قبل توی دانشگاه خوب خونده بودم . یک با خوندن
  روی هر کتابی کافی بود و به درو اول تمام مطالب یاد آوری شد
  هرکتاب بسته به حجمش بین یک هفته تا 20 روز طول میکشید.
  
 سوال دوم : همانطور که گفتم یک درس را تموم میکردم بعد میرفتم سراغ درس بعدی . البته یادداشت های یک درس دیگه را ممکن بود این وسط یک نگاهی بهش بندازم که اونهم نهایتا نیم ساعت وقت میگرفت یا 45 دقیقه

 سوال سوم : بهترین شیوه خوندن را گفتم چیه . اول فهمیدن مطلب به شیوه تشریحی و حل تشریحی و بعد حل سوال به تعداد زیادبرای تسلط
  روی مبحث و بعد یادداشت برداری و یادگرفتن شیوه حل نه حفظ کردن فرمول خلاصه تستی . سعی کردم این کار را هم انجام بدم اما زیاد موفق نبودم اگر برگردم حتما این کارو میکنم
 
 سوال چهارم : هر زمان که انرژی داشتی و دیدی حال درس خوندن داری بخون . کیفیت درس خوندن خیلی مهم تر از زمان درس خوندن است .
  هرچه سر حال تر باشی خیلی بهتر میفهمی و ماندگاری مطلب هم بیشتر میشه .
 البته نباید تنبلی کنی باید اولش به خودت سختی بدی و ساعت زیادی پای درس بشینی تا سست نشی از درس خوندن
  درس را با علاقه بخون نه به اجبار . نگو مجبودم طوری بخون که واقعا از
  خوندن درس لذت ببری
شیوه مطالعه را گفتم نظرم چیه
 
 سوال پنجم :
  من ناپیوسته بودم . ترم آخر هم نخوندم برای کنکور و وقتی رفتم خونه خوندم . فقط پروژه  و کار آموزی داشتم .و درسم تموم شده بود . بالا فراموش کردم بگم حدود دو هفته هم بخاطر کارآموزی اصلا نخوندم

 حرفهای من احتمال زیاد ناقص است . چون هم نوشتن این مطالب سخته و خوب نمیشه توضیح داد . وهم تجربه من زیاد نیست
  از چندین نفر بپرس و بعد انتخاب کن راه خودت را .
   باید ببخشید اگر مطالبی که نوشتم ناقص است یا به طور کامل شفاف نیست .
  حرف زدن پیرامون این مسایل راحت نیست به شرایط خود شما هم خیلی بستگی داره الانم اصلا نشد خوب توضیح بدی
   ایمیلم را نوشتم اگرخواستی ایمیل بده بگو کدوم گرایش میخوای بری و
  وضعیت خودت را هم بگو . تا اگر در توانم بود کمک کنم . اگرم نتونستم که باید به بزرگی خودتون ببخشید
davood_paknejad@yahoo.com
   

سلام داودجون

میخواستم بدونم همه ی درسای مربوط به مکاترونیک رو کامل خوندی؟

۱۴ مرداد ۹۲ ، ۱۱:۲۹ داود پاک نژاد
 برق :
 سلام
  ممنون بایت لطفت
 دوست عزیز توی سوال شما چهارمورد است 1- قبولی من 2- سطح دانشگاه 3 بچه های 88 4- انتشار نظر شما .که به ترتیب جواب میدم

1- قبولی من :
 منم باهات موافقم صد در صد شانسی بوده . برای همین وقتی میخوای برای دانشگاههای آمریکا اپلای کنی براشون مهمه کجا درس خوندی و جالبه تعیین دانشگاه توسط کنکور انجام میشه . حالا اینکه مابه ایران ایراد میگیریم و میگیم کشور خوبی نیست بماند . موندم آمریکایای روی چه حسابی برا نفرات برتر کنکور ما ارزش قایل اند . وقتی میشه شانسی رتبه اورد ؟؟

2- سطح دانشگاه : سطح دانشگاه از نظر علمی توسط پارامترهایی مثل اعضای هیت علمی و دانشجوها و تعداد مقالات معتبر اونها و.... ارزیابی میشه وطبق اون دانشگاهها رتبه بندی میشن
  صنعتی شریف زیاد رتبه خوبی تو جهان نداره . اما یه مستند دیدم . توی یه قسمتش یه گزارش از یه شبکه آمریکایی گذاشت .توی اون مجری گفت که ریس دانشکده برق دانشگاه استنفورد گفته بهترین دانشجویان برق جهان در صنعتی شریف تهران پرورش پیدا میکنند . حالا چرا این حرفو زده ؟؟
  توی ایران صنتی شریف امیر کبیر . صنعتی اصفهان دانشگاه تهران و چند تای دیگه دانشجوهای خیلی خوبی پرورش میدند .که درسطح جهان نمونه 
 اند . اما به دلیل نبود امکانات پژوهشی مناسب و.... این دانشجوها توی ایران زیاد نمیتونن کاری انجام بدن و میرن به آمریکا و اروپا . حالا بایدگفت چون رتبه دانشگاههای ایران خوب نیست .پس دانشجوی خوب هم ندارند؟؟  چرابهترین ها را پرورش میدند اما نمیتونن بهترین های بقیه کشورها را جذب کنند و تازه دانشجو های خودمونم به خارج از کشور میرن ؟؟ این مسایل خیلی مفصله و عامل های زیادی در گیرش هستند.
  در آخر اولا بگردی سایت دانشگاه میبینی اساتید مقاله isi هم میدند . دانشجو ها هم ثبت اختراعات دارندحالا امکانات ظاهری دانشگاه خوب نیست . نمیشه گفت استاد یا دانشجوی خوب هم نمیتونه داشته باشه
  هرسال تعدادی دارند از این دانشگاه در بهترین دانشگاههای کشورقبول میشند و میرن توی همون دانشگاههای که آمریکاییها روش حساب باز میکنن ؟ حالا عقل من و شما بیشتر یا اونا که پرچم دار علم در جهان هستند نمیدونم ؟؟!! دانشگاه قوچان و دانشجوهاش این توانایی را دارند که نه تنها در ایران بلکه در جهان هم نمونه باشند .
  حالا شاید هم حرف شما درست باشه . خوب دو تا نتیجه میشه گرفت
  1- اگر دانشگاه بدرد نخوره پس شما هم دانشجوی تنبلی هستی اینجا قبول شدی چراجای خوب قبول نشدی؟ پس اول خودتو اصلاح کن بعد به بقیه ایراد بگیر .
  دوم بنظرم شما ضعف و تنبلی خودتو میخوای پشت این بهانه های بچه گانه که دانشگاه فلانه استاداش بهمانن و... مخفی کنی . کار خوبی نیست ودودش تنها توی چشم خودت میره .

 3- بچه های گل ورودی 88 برق قوچان :
  نمیدونم اصلا چقد میشناسیشون و با چند تا شون آشنایی که این حرفو زدی که اونها نتونستند
  اول اینکه من چندتا شونو میشناسم قراره سال دیگه کنکوراصلیشونو بدن و  امسال آزمایشی بوده
  دوم اینکه این عزیزان ورودی اول دانشگاه قوچان بودند. هزاران مشکل پیش رو داشتند . نبود کلاس و... در سال اول . و هم چنین ورودی اول باشی خوب قبلش نه گروه برقی بوده نه مدیر گروهی نه ... برنامه ریزی توی دانشگاه نبوده . و هرروز یه طرح جدید میریختند برای این بنده خداها
  نه میتونستند از ترم جلویی واحد بردارند  چون به مشکل تعداد برمیخوردند   و هزار مشکل دیگه که منو شما ازش خبر نداریم . فقط اون چند تایی که میشناختم خیلی از مشکلات حرف میزدند
  اما درباره سطح علمیشون . اولا تا جایی که من بودم چند تا طرح دادند
  که توی پارک علم و فناوری خراسان تاییدشد . مسابقات رباتیک تیم های 
  قوی داشتند .و بد نیست به آدرس http://engeeq.ir مراجعه کنی .
  این سایت هست که تعدادی از همین عزیزان به راه انداختن و خودت بری
  میتونی از روی سایت و مطالب اون به سطح علمیشون هم پی ببری
  ویکم صبر کن تا سال دیگه کنکور بدن . مطمین باش از حرفت عقب نشینی میکنی .
  در کل من طبق شناخت دو ساله خودم از این دوستان گرامی میگم که
  واقعا دانشجوهای خیلی عالی هستند . اگر ورودی اول نبودند همین امسال بهرتین رتبه ها را می اوردند .واز لحاظ سطح علمی من برم
  توی کلاسشون بین ده نفر اول که قرار نمیگیرم. اینو مطمینم . حالا چندم
  میشم خدا میدونه . برا این میگم تعدادی شون باخود من کلاس حل تمرین داشتند . هوش و فهمشون فوق العادس . و برای خود من باعث
  افتخاره که این چنین هم دانشگاهیهایی داشتم .

 4- پخش نظر :
   بهتر بود یکم نظرات بقیه مطالب را هم میخوندی . بعد دیگه این حرفو نمیزدی . آقای انزابی هر حرفی که مودبانه زده بشه و خدایی نکرده
  افعال زشت توش بکار نرفته باشه را منتشر میکنن .
  اینکه مطلب جنبه نقد داشته باشه دلیل نمیشه گذاشته نشه  اتفاقا گذاشته میشه و یا جواب داده میشه شما قانع بشی یا اگر حرفت کاملا
 درست باشه سعی میشه طرف مقابل اشتباه شو جبران کنه
  اگردیده باشی یک سری دوستان انتقاد های شدیدی داشتند نسبت به آقای انزابی اما ایشون نظرشون را منتشر کردند . دلیلی برای ترس از انتشار نظر نیست ولی باید از لحاظ ادبی مشکلی نداشته باشه
  متن شما هم نظر شخصیتون بود و هم انتقاد ولی مودبانه گفته شد
  پس شما هم نم یگفتید نظرتون پخش میشد و جواب هم داده میشد
  اینجا آزادی بیان کاملا وجود داره .
  موفق و پایدار باشید
 

سلام تبریک میگم
اقای پاک نژاد میشه بفرمایید ماه رمضون تقریبا چند ساعت می خوندید
من امسال برا ارشد میخونم منتها ماه رمضون نتونستم خیلی بخونم خیلی زیاد که میخوندم سه ساعت بود برا همین یکم استرس گرفتم شاید کم کاری کردم روزای آینده رو هم از دست بدم
۱۴ مرداد ۹۲ ، ۰۶:۳۷ نیما انزابی نژاد
از طرف محمد (محمد عزیز نظر خصوصی قابل انتشار نیست):
عرض سلام و تبریک خدمت استاد و اقای پاک نژاد
داوود جان برای یاد اوری مطالب چکار میکردی؟میخام بدونم مدت زمان یاد اوری مطالب برای داوود پاک نژاد چه مدت بوده؟
درس ها(کتاب ها رو میگم) چطور میخوندی؟منظورم اینه که همه رو با هم میخوندی یا این که(مثلا الکترونیک میخوندی تموم میشد بعد سیگنال میخوندی)یکم توضیح بده؟
درکل یه ذره روشن تر در مورد خوندنت توضیح بده واین که اگه بر میگشتی به همون تیر ماهی که شروع کردی ایا همین طور میخوندی یا جور دیگه یکم توضیح بده.
توصیه داوود پاک نژاد در مورد مدت زمان و نحوه مطالعه به سایرین چیه؟
داشت یادم میرفت ترم هفتمت چطور بود ؟بیش تر برای کنکور میخوندی یا نه؟اصلا چند واحد داشتی اون ترم؟
مرسی
سلام
  تبریک میگم واقعا عالیه
  اما یه سوال داشتم آقای پاک نژاد
  به نظرم کنکور شما شانسی بوده
  اخه توی دانشگاه ما ورودی 88 چند نفر فقط تونستند رتبه سه رقمی بالا
  بیارند. اون وقت شما چطوری این رتبه را اوردی ؟؟
  یا شما خیلی بالاتراز سطح دانشگاهی یا شانسی بوده یا 88 ها خیلی
  ضعیف اند .!!
   ببینم چه جوابی داری آقای پاک نژاد . جوابت برام مهمه
  نظر منو نشون بدینا
۱۲ مرداد ۹۲ ، ۱۲:۲۳ داود پاک نژاد

داود جلالی :

سلام

 مرسی از لطفتون

email : davood_paknejad@yahoo.com

gmail ندارم .

 اختیرا دارید . مراحمید

۱۲ مرداد ۹۲ ، ۱۲:۲۱ داود پاک نژاد
الکترونیک :
 سلام
 نه عزیز از طرف دانشگاه هیچ چیز  ندادند! مگه دانشگاه چیزس باید بده؟؟
 از هیچ جا چیزی ندادند
 بخونی فایده داره آینده روشن تری پیدا میکنی
  البته اگر به علم علاقه داشته باشی
 

۱۱ مرداد ۹۲ ، ۱۳:۵۵ داود جلالی
  سلام
 با عرض تبریک فراوان
  لطفا آدرس gmail  یا email  خودتونو بدید
 
  خیلی سوال دارم . البته اگر زحمتی نیست و مزاحمتون نیستم
پاسخ:
آقای پاک‌نژاد. ایمیل شما رو می‌خوان.
hi
 ye  soal dashtam
be u az taraf uni quchan ya har jay dege
   
  chezi  hedie dadan??
 miikham  bedonam  bekhonam fayde  dare??
سلام
من برق89 هستم الان حدودآ40 واحدم مونده
میخاستم بپرسم
بهتره امسال واسه کنکور ارشد بخونم یا بذارم واسه سال بعد که واحدام تموم بشن؟
پاسخ:
منظورتون شرکت در کنکوره؟ حتما به قصد قبولی و با انرژی شرکت کنید. 
۰۵ مرداد ۹۲ ، ۱۲:۳۴ داود پاک نژاد
saskari:
   ممنون از لطفت
  دادای گلم
۰۵ مرداد ۹۲ ، ۱۲:۳۳ داود پاک نژاد
1203 :
 ممنون از لطفت
 فکرکنم شما بری امام رضا دفترچه حساب باز نکرده انتظار داری امام توی بانک برندت کنه

 من نه اسمتو میدونم نه شمارتو چطوری اس بدم؟؟
 اپلای هم اگه شد و شرایطشو داشتم حتما اینکارو میکنم.
 لطفا دوستان اسم و فامیل بگن تا یجوری معرفی کنن که من   بشناسمشون

 

salam

davood jan dad behet tabrik mugam ;) vaqean gol kashti, va shayeste in movafaqiatam budi omidvaram hamishe movafaq va sarboland bashi va be on chizi ke mikhay beresi k motmaenan ba hush va poshtkari k dari khahi resid

 

۰۵ مرداد ۹۲ ، ۰۶:۳۹ داود پاک نژاد
  مطلبی را یادم رفت بگم .البته مجبورم رک بگم .  اگر ترم آخری نیستی و هنوز توی دانشگاهی بهتره بجای اینکه مثل بقیه فقط از اساتید ایراد بگیری و بگی این استاد چیزی بارش نیست ( که این حرف در 90درصد مواقع جهالت خودتو میرسونه ) از تجربه و علمشون استفاده کنی . من از هنرستان از معم های برقی که داشتیم نکات زیادی یاد گرفتم که هنوز یادمه و خیلی هم مفید بودند .   توی دانشگاه هم همینطور اساتید خوب زیاد هست . سعی کن تا میتونی از علمشون استفاده کنی وقتی از دانشگاه فارق التحصیل شدی و اومدی بیرون میفهمی چی میگم .
  پس یادت نره از تجربه و علم اساتید استفاده کن .
 
۰۵ مرداد ۹۲ ، ۰۶:۳۴ داود پاک نژاد
سلام
 اول از استاد گرامی آقای انزابی نژاد تشکر میکنم . ایشون خیلی به من لطف داشتند و واقعا استاد دلسوزی هستند . نه برای گذاشتن این مطلب بلکه توی دو سال کارشناسی قوچان کار بچه های سویچ را خیلی راه می انداختن.
 و اما سوالات شما دوست عزیز
 اول از شما بخاطر لطفتون تشکر میکنم . بعد هم خیلی بهتره اسم و فامیل خودتونم بنویسید( البته هر طور خودتون میدونید)
  دوم من فقط تجربه خودمو میگم باید از چندیننفر بپرسید تا خوب راهنمایی شید . شاید خدایی ناکرده جایی اشتباه کنم . از راهنمایی های استاد انزابی نژاد هم استفاده کنید که مطمیناخیلی بهتر از من و شما میدونند باید چیکار کرد .
1- من سه تا آزمون جامع مدرسان شرکت کردم . ازش اصلا راضی نبودم . یعنی به جر تنظیم وقت هیچ فایده دیگه ای نداشت چون آزمون هاشون خیلی ایراد داشت .( کلا با آزمون و کلاس تست مخالفم .اینبارهم با اصرار  کس دیگه ای رفتم و نتیجه ای هم نداشت )
2-  اسم کتابهایی که استفاده میکردم را مینویسم اماباید دقت داشت باشید که هر کس با یک جور کتاب راحت تر است و اینکه تا چه حد به اون درس تسلط داره خیلی مهمه . شاید یک درس تست فقط کافی باشه یک درس تست و توضیح تشریحی نیاز باشه
  مدار : کتاب انتشارات نصیر نوشته دکتر جبه دار
 الکترونیک : کتاب پارسه نوشته غلامرضا لطیفی
3- مدارمنطقی وریزپردازنده : کتاب پوران پژوهش نوشته هادی یوسفی
4- کنترل : کتاب جهش نوشته محمد رضا متدین (چاهه)
 5 - زبان : کتاب راهیان و یکم متون مختلف از کتب مختلف
 6- ریاضی : فقط جزوه اساتید و آمار احتمال پارسه
 7- ماشین را نخوندم
 بقیه دروس توی مکاترونیک ضریب نداشتند و نخوندم
 3 - بله فقط برای مکاترونیک خونده بوده .(از دروسکه زدم معلومه . مثلا مدارمنطقی وریزپردازنده فقط توی این گرایش ضریب داره . و درصدش بدرد بقیه گرایش ها نمیخوره و من هم درصد خوبی ازش زدم )
 4- من از تیرماه شروع کردم . دو ماه و نیم از ساعت 8صبح تا 12 میخوندم . بعد یک ماهی به خاطر پروژه نخوندم . بعد هم بیشتر تست ادوارگذشته را حل کردم و مرور میکردم)
5- سطح علمیم خوب بود امانمره گرفتنم نه . دروس رشته سویچ با برق فاصله زیادی داشت . من هم بیشتر روی دروس برق تمرکز داشتم . والبته یکم مشکلاتم با چند تا استادباعث شد نمراتم کم بشه . معدلم تقریبا17 شد . اما بین 5 نفر اول هم نبودم . شاید هم 10 نفر اول . ولی توی دروس برق مثل مدار الکترونیک یا کاربامیکروکنترلریا ... از کل کلاس مطمینم قوی تر بودم
 
 6- کارنامه را متاسفم . برای اینکه توی دو تا درس باید 100میزدم . کامل هم بلد بودم . دفعه اول هم تست هاشونو درست زدم اام شک های بی مورد باعث شد این دروس 100 نشند (جالبه سوالت سختشونو درست زدم اما آسون ترین سوالات بخاطر اسونی زیادی گولم زد). و هم چنین یکی دیگه را روی 50 حساب باز کرده بودم اما خیلی بد شد . در کل از درصدهام زیاد راضی نیستم باید بهتر میشد(هرچند چند تاشون خیلی عالی شدند نزدیک 100شدند)

  فکر نکن مطمین باش همه را پرسیدی  و کارخوب هم همیشه پرسیدن است تا ندانستن . اما من نتونستم بیشتر از این توضیح بدم . باید ببخشید . در  مرود درس خوندن و انتخاب کتاب براحتی نمیشه حرف زد . تسلط شما به درس توی انتخاب کتاب و شیوه درس خوندن مهمه
  زدن تست ادوارد گذشته یکی از بهترین راهکارهاست .
 و هم چنین سعی کنید روش حل یاد بگیرید و دنبال فرمول تستی اصلا نباشید . اینهایی ک هبع داز جلسه میگن سوالات امسال با بقیه سالها فرق میکرد برای اینه که تستی خوندن و انتظار دارند طراح دوباره همون تست را تکرار کنه . امااگه روش حل بلد باشی و مفهومی خونده باشی اصلا به مشکل نمیخوری .
  امیدوارم مفید بوده باشه . هر چند تکرار میکنم حتما از افراد با تجربه تر و شایسته تر هم بپرس . اطلاعات من اصلا کامل نیست

بازم تبریک داوود جون

میگم باز خوبه کنکور رو 7 به 3 نباختی!!!!

شنیدم میخوای اپلای کنی؟!؟!

رفتی ادرس خونتو اسمس بده اومدم اونطرفا ی سر تا جات بیام.

 

۰۳ مرداد ۹۲ ، ۱۰:۴۶ پشت ِکنکوری

سلام

اول از همه تبریک میگم واقعا ، باعث خوشحالیه :)

بعد هم چندتا سوال داشتم :

1. آزمون های آزمایشی شرکت میکردین ؟ اگه آره ،کجا ؟ و آیا ازش راضی بودین ؟

2.از چه کتاب هایی استفاده کردین ؟

3.تصمیمتون از همون اول شرکت در گرایش مکاترونیک بود ؟

4.شیوه درس خوندنتون لطفا ؟( اینکه از کی شروع کردین ، چند ساعت در روز میخوندین و ..)

5. تو دانشگاه سطح علمیتون چه جوری بود ( شاگرد اول و ...)

6 . میشه کارنامتون رو اینجا بذارین ؟

( فکر کنم همه ی سولارو من پرسیدم دیگه !  )

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی