وبلاگ شخصی نیما انزابی نژاد

.این وبلاگ برای ارتباط ساده‌ و مداوم‌ با دانشجویان کلاسهایم در گروه برق دانشگاه صنعتی قوچان ایجاد شده‌است

وبلاگ شخصی نیما انزابی نژاد

.این وبلاگ برای ارتباط ساده‌ و مداوم‌ با دانشجویان کلاسهایم در گروه برق دانشگاه صنعتی قوچان ایجاد شده‌است

۵ مطلب در آبان ۱۳۹۱ ثبت شده است

سلام. سرماخورده هستم. فکر کردم بد نباشد که کلاسهای سه شنبه و چهارشنبه مدارالکتریکی ۱ و ریاضی مهندسی این هفته را تشکیل ندهیم. اگر موافقید شما هم سرکلاس نیایید. برای همه‌تان آرزوی سلامتی و موفقیت می‌کنم. یکی دو روز آینده برای تمرینات هر دو درس باز هم اینجا سر بزنید. 

۵ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ آبان ۹۱ ، ۱۶:۱۰
نیما انزابی نژاد

سلام. چهارشنبه هفته آینده ۱۷ آبانماه ساعت ۱۲ تا ۱۴ آزمون مدار الکتریکی ۱ از ابتدا تا انتهای قضیه جمع آثار برگزار خواهد شد و اهمیت آن از یک کوئیز بیشتر خواهد بود. این آزمون با گروه دیگر مدار بصورت هماهنگ و همزمان برگزار می‌گردد. برایتان موفقیت آرزو می‌کنم.

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ آبان ۹۱ ، ۱۶:۲۸
نیما انزابی نژاد

سلام. تمرین‌های سری دوم ریاضی مهندسی را از این لینک دریافت کنید. موعد تحویل این تمرینها چهارشنبه ۱۷ آبان‌ماه است. هنگام تحویل تمرینات، برگه‌هایتان را به هم منگنه کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ آبان ۹۱ ، ۰۰:۱۵
نیما انزابی نژاد
سلام. تمرینهای سری ۲ مدارهای الکتریکی مربوط به تحلیل مدارهای مقاومتی به‌روش مش (یا خانه‌ای) و گره است. این تمرینها همه از کتاب تحلیل مهندسی مدار هیت ترجمه دکتر دیانی انتخاب شده‌اند. این تمرینها اندکی از تمرینهای کتاب دکتر هدتنی ساده‌ترند. تقریبا همه مسائل فصل چهارم این کتاب را در این لینک قرار دادم. ۵۰ تا مسأله از هر دو روش مش و گره. بعضی از این مسائل بسیار ساده و بعضی کمتر ساده‌اند. بنابراین آستینها را بالا بزنید و همه را حل کنید. توجهی به تعدادشان نکنید.  سپس حل مسائل زیر را به من تحویل دهید:
۵ و ۶ و ۷ و ۹
و ۱۲ و ۱۳ و ۱۶ و ۲۰
و ۲۴ و ۲۵ و ۲۸
و ۳۱ و ۳۵
و ۴۰  و ۴۳ و ۴۵ و ۴۶ و ۴۷
موعد تحویل تحلیل این ۱۸ مدار چهارشنبه هفته آینده ۱۷ آبانماه.
و دو نکته ۱- در مسأله ۲۷ جریان مش i_1 همان جریان شاخه مقاومت R است. در مسأله ۳۷ جریان مش i_2 همان جریان شاخه مقاومت ۲ اهمی سمت چپ است. و ۲- مسائل ۳۹ تا ۵۰ را از یکی از روشهای گره و مش یا هر دو حل کنید. هنگام تحویل تمرینات برگه‌هایتان به هم منگنه کنید.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ آبان ۹۱ ، ۱۷:۳۷
نیما انزابی نژاد

سلام. قسمتی از فصل سوم کتاب آقای دکتر طائری را که مربوط به توابع تعمیم یافته است  برای همه و بخصوص دانشجویانی که مایلند با نحوه اصولی تعریف و اثبات خواص این توابع آشنا شوند در این لینک قرار دادم. با کمی حوصله و مطالعه این چند صفحه، تمام ابهامات حال و آینده در مورد این توابع برطرف می‌شود. بخصوص توجه‌تان را به تعریف مهم تساوی توابع تعمیم یافته در ابتدای صفحه ۱۱۲ کتاب جلب می‌کنم. این نحوه تعریف تساوی را با نکته‌ای که در کلاس چند بار تأکید شد مقایسه کنید که: در علوم کاربردی مثل مهندسی برق اثر یک تابع در یک انتگرال (مثل انرژی تابع) است که (در مقایسه با مقدار آن در تک تک نقاط)  اهمیت دارد.

۳ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۷ آبان ۹۱ ، ۱۷:۳۴
نیما انزابی نژاد