وبلاگ شخصی نیما انزابی نژاد

.این وبلاگ برای ارتباط ساده‌ و مداوم‌ با دانشجویان کلاسهایم در گروه برق دانشگاه صنعتی قوچان ایجاد شده‌است

وبلاگ شخصی نیما انزابی نژاد

.این وبلاگ برای ارتباط ساده‌ و مداوم‌ با دانشجویان کلاسهایم در گروه برق دانشگاه صنعتی قوچان ایجاد شده‌است

جلسات جبرانی آزمایشگاههای گروه برق

شنبه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۴۷ ق.ظ

سلام. امیدوارم امتحانات پایان‌ترم را با موفقیت گذرانده باشید. برنامه جلسات جبرانی آزمایشگاههای گروه برق در فایلهای پیوست آمده‌است.

پیش از آن توجه شما را به این نکات جلب می‌کنم:

۱) تعداد جلسات تشکیل شده این آزمایشگاهها به دلایل مختلف، کمتر از حد لازم بوده و تعداد آنها رسماً توسط مسؤول مربوطه، تأیید شده است و بنابراین پیش از تکمیل جلسات قابل تأیید نمی‌باشد.


۲) سؤالی که اغلب پرسیده می‌شود این است که 

«اگر در این کلاسها شرکت نکنیم چه اتفاقی می‌افتد؟» 

قطعا این سؤال از طرف دانشجویانی پرسیده می‌شود که برای شرکت در این جلسات جبرانی دچار مشکلاتی جدی هستند. من اکیداً توصیه میکنم که بر میل و اشتیاقتان به  بستن سریعتر پرونده نیمسال تحصیلی‌، تا یک هفته دیگر غلبه کنید و در این جلسات شرکت نمایید. در غیر اینصورت برای تکمیل و تأیید این آزمایشگاهها باید در کلاسهای نیمسال آینده بطور کامل شرکت نمایید. در نتیجه ثبت نمره تا پایان نیمسال آینده به تعویق می‌افتد (اصطلاحاً درس ناتمام می‌ماند) و طبیعی است که مشکلات خاص خود را دارد. مثلاً برای دانشجویانی که تا پایان تابستان فارغ التحصیل می‌شوند، اصلاً قابل اجرا نیست. 

بنابراین این راه برای دانشجویانی که در حال فارغ‌التحصیلی نیستند و بدلایلی قادر به شرکت در این کلاسها هم نیستند، ممکن است .


۳) از دانشجویانی که برنامه کلاسهای جبرانی آزمایشگاهها شامل حالشان می‌شود، درخواست می‌شود که ضمن توجه به توصیه من به شرکت در این کلاسها و نکته بیان شده اخیر، تصمیم خود را در مورد شرکت یا عدم شرکت، تا فردا یکشنبه ۱۹ خرداد ماه به آقای مهندس جهانگیر اطلاع دهند. مشخص شدن تعداد قطعی دانشجویان، برای پیش‌بینی خوابگاه و سرویس رفت‌و‌آمد و تعداد گروههای لازم و برنامه قطعی آنها اهمیت دارد. فرض بر این است که عدم مراجعه به معنی تصمیم به شرکت در کلاسهاست و  بنابراین در صورت عدم مراجعه به آقای مهندس جهانگیر و عدم شرکت در کلاسها، از طرف استاد مربوطه نمره صفر منظور خواهد شد.


۴)  همه قبول داریم که مسائل پیش آمده در این زمینه، مشکلات و سختیهایی هم برای شما دانشجویان و هم برای من و دیگران ایجاد کرده است، درست. مهمترین سختی برای شخص من، البته دلخوری دانشجویان از من و بعضی برداشتهای نادرست آنها از تأکیدم بر برگزاری این کلاسها است. بنابراین مجدداً هم بخاطر سهم خود در این مسائل عذر می‌خواهم و هم بر تشکیل این کلاسها تأکید می‌کنم و پیشاپیش از همکاری همه دانشجویان در این برنامه تشکر می‌کنم. 


۵) برنامه اعلام شده در اینجا در مورد آزمایشگاههایی که بیش از یک گروه دارند، ممکن است بعد از قطعی شدن آمار دانشجویان، در جهت تسریع در برگزاری و اتمام آزمایشگاهها، تغییر کند. 


برنامه کلاسهای جبرانی کارگاه برق کارشناسی برق

کد درس ۰۶۹-۳۴-۱۱

برنامه کلاسهای جبرانی بقیه آزمایشگاهها شامل

۱- آز میکروپروسسور ۰۳۴-۳۴-۱۱ گروههای ۰۱ و ۰۲

۲- آز مدارهای منطقی ۰۶۳-۳۴-۱۱ گروه ۰۱

۳- آز معماری کامپیوتر ۰۴۷-۳۴-۱۱ گروههای ۰۳ و ۰۴

۴- آز میکروپروسسور ۰۳۳-۲۰-۱۱  گروههای ۰۲ و ۰۳

۵- کارگاه معماری رایانه ۰۲۲-۲۰-۱۱ گروههای ۰۲ و ۰۳

۶- آز-تکنولوژی مخابرات ۵۷-۲۶-۱۱ گروه ۰۲

۷- آز- اصول دیجیتال ۰۷۲-۲۶-۱۱ گروه ۰۱

۸- اصول میکروپروسسور و آز ۴۶-۲۶-۱۱ گروه ۰۱


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۳/۱۸
نیما انزابی نژاد

نظرات  (۲۱)

سلام استاد من ترم تابستون پروژه برداشتم ولی هنوز اماده نشده و میخوام ترم مهر اماده کنم.میخواستم بدونم الان باید فرم یا کار خاصی برای این کار انجام بدم؟ اگه  لطف کنبد توضیح بدید ممنون میشم
پاسخ:
قبل از دفاع استاد راهنما فرم آمادگی برای دفاع رو امضا کنن و به دست آقای مهندس زارعی برسونین. اگر میخواید ترم آینده رو ثبت نام نکنین قبل از پایان شهریور اینکار رو انجام بدین.
سلام دکتر.ببخشید میشه پروژه رو ترم مهر برداریم و برای ترم بهمن هم تمدید کنیم؟
پاسخ:
بله.
سلام خدمت استاد انزابی
لطفا پی گیراعلام نمرات درس آز میکرو و آشنایی با استاندارها باشی 
سویچ
پاسخ:
سلام. چشم
سلام دکتر
ورودی 88 هستم و 19 واحدم مونده.از ابتدای تابستونه دارم برا ارشد میخونم.میخواستم ازتون مشورت بگیرم به نظرتون ترم 9 مرخصی بگیرم و 19 واحد ترم 10 بردارم بهتره یا اینکه ترم 9 مرخصی نگیرم و 12 واحد بردارم بهتره؟
البته میخواستم بپرسممیشه ترم 9 پروژه بردارم بعد اونو برا ترم 10 تمدید کنم؟
ممنون میشم اگه راهنماییم کنین. 
پاسخ:
سلام. اگر بدون رفت و آمد قوچان تمرکزتون روی ارشد خیلی بیشتر میشه، بهتره مرخصی بگیرید. فقط در نظر داشته باشید بعضیها وقتی کار موظف مثل درسهای طول ترم و ... ندارند، تمرکز کردن روی مباحثی مثل ارشد براشون سخت تر میشه. یعنی کمی تنبل میشن. خودتون باید با روحیه خودتون آشنا باشین. من نظرم اینه که مرخصی بگیرید. موفق باشید.
۱۰ تیر ۹۲ ، ۲۱:۱۷ الکترونیک88

سلام استاد اگه میشه لطفی کنید و با مهندس زارعی تماسی حاصل کنید و ساعات حضورشون در دانشگاه را تو وبلاگ اعلام کنید چون همه ی کسانی که پروژه یا کاراموزی دارن این مشکل را دارن با تشکر

پاسخ:
سلام. تماس گرفتم. دیروز بودن. فردا سه شنبه هم هستن. موفق باشید.
۱۰ تیر ۹۲ ، ۱۳:۰۱ الکترونیک
سلام استاد من ترم قبل آز کنترل برداشته بودم این ترم کلاس رفتم متاسفانه هنوز نمرش وارد نشده در صورتی که دوستانی که این ترم  داشتن نمرشون وارد شده.اگه میشه توضیح بدید
پاسخ:
سلام دوست عزیز. به این کاری که شما لازم دارید نمیگن توضیح بدید. میگن پیگیری کنید. حالا ما که با هم این حرفها رو نداریم. ولی میگم برای مواقع دیگه و مخاطبهای دیگه.  خوب.  
شما باید با آقای مهندس جهانگیر تماس بگیرید و با اسم و شماره دانشجویی نه اسم مستعار مسأله رو توضیح بدین و بخواین مسأله رو براتون پیگیری کنن. دانشگاه داخلی ۱۴۸. اگر نتیجه نگرفتید دوباره به من بگید. موفق باشید.
۰۹ تیر ۹۲ ، ۱۳:۱۲ الکترونیک
سلام استاد من دو روز است که  مدام با دانشگاه تماس میگیرم ولی مهندس جهانگیر نیستن که جواب بدهند لطفا رسیدگی کنید
پاسخ:
دوست عزیز. سلام. شما مگه تو این مملکت زندگی نمیکنین؟ ناسلامتی تو اون دانشگاه سه روز کنکور سراسری برگزار میشده ها!
بهر حال امروز هستن.
۰۳ تیر ۹۲ ، ۱۳:۱۴ اندازه گیری
سلام استاد عیدتان مبارک
خسته نباشید .
استاد در قسمت اعلام نمرات نمره اندازه گیری بنده 19 اعلام شده و قبول شده اما در ستون وضعیت نمره به اشتباه غایب درج شده
این اشتباه چگونه برطرف میشود؟
ممنون میشم اگه کمکم کنید
پاسخ:
سلام. عید شما هم مبارک. با مهندس جهانگیر در دانشکده برق تماس بگیرید تا مسأله را پیگیری کنند. 
سلام ضمن عرض خسته نباشید بابت امتحانات و جلسات جبرانی
لطفا ساعات حضورتون در دانشگاه قوچان رو برای هماهنگی و امضاهای درخواست کاراموزی و پروژه اعلام کنید و خواهشا دقیق باشه اخه از شهرستان میام با تشکر
پاسخ:
سلام. کارهای مربوط به پروژه را آقای مهندس زارعی زحمت میکشند. و چون کارآموزی را ایشان هم امضا میکنند بهتر است حضورتان را با ایشان هماهنگ کنید. با مهندس جهانگیر داخلی ۱۴۸ تماس بگیرید و بعد از طرح مشکلتان از ایشان بخواهید از مهندس زارعی ساعتهای حضورشان را در صورت امکان بپرسند.
سلام .استاد برای دروس ارشد ریاضی مهندسی و معادلات و امار احتمال و مدارالکتریکی1 چه کتاب تست و چه کتاب تشریحی را برای درک مفاهیم توصیه میکنید؟ممنون میشم اگه راهنمایی فرمایید.باتشکر
پاسخ:
ریاضی مهندسی:
۱)خواندن عمیق: سری فوریه و معادلات PDE: کتاب ریاضی مهندسی دکتر طائری - متغیرهای مختلط کتاب چرچیل
۲) خواندن خلاصه تر: سری فوریه و معادلات PDE و متغیرهای مختلط: ریاضیان مهندسی کرویت سیگ جلد ۲
۳) خواندن و مسأله حل کردن علاوه بر کتابهای بالا: تئوری و مسائل ریاضی مهندسی دکتر برادران و کتاب نظریه و مسائل متغیرهای مختلط اشپیگل.
۴) تستهای کارشناسی ارشد جمع آوری و حل تشریحی دکتر جبه دار دانشگاه تهران
 مدار الکتریکی:
کتاب دکتر هدتنی و کتاب دکتر جبه دار برای مطالعه عمیق
کتاب هیت برای خواندن سریع و مختصر. مسائل کتاب رهیافت حل مسأله در مدار دکتر دیانی
تستهای کارشناسی ارشد جمع آوری و حل تشریحی دکتر جبه دار دانشگاه تهران
به پستهای مربوط در این وبلاگ مراجعه کنید.
در مورد معادلات دیفرانسیل خیلی اطلاعات کاملی ندارم ولی به نظرم برای مطالعه خوب کتاب معادلات دیفرانسیل معمولی بویس و دیپریما و برای مطالعه سریع جلد اول ریاضی مهندسی کرویت سیگ خوب باشد.
متاسفانه اطلاعاتم در مورد آمار و احتمالات اصلا خوب نیست.
۲۸ خرداد ۹۲ ، ۱۲:۰۹ دانشجو کنترل
سلام اقای دکتر خسته نباشید.اگه لطف کنید و اسم چند نرم افزار مهم که یک مهندس کنترل باید بلد باشه رو کامنت کنید ممنون میشم.و به طور کلی از چه نرم افزاری باید شروع کنم؟ممنون
پاسخ:
سلام. باید با دکتر پوربدخشان یا خانم دکتر زنده دل یا دکتر حکیمی که در رشته کنترل تحصیل کرده اند بپرسید. اطلاعاتی که به درد شما بخورد ندارم. موفق باشید.

سلام استاد

مطلبی رو هفته پیش تو بخش نظرات تمرینات سیگنال گذاشته بودم که فقط خواستم اگه یه وقت نخوندینش  یادآوی کنم بخونیدش و امیدوارم نظرم خوب رسونده باشم.

ببخشید اگه کمی تند بیان شد..

بازم ممنون از همه زحماتتون..

با ارزوی بهترینها....

پاسخ:
سلام. مشکلی نیست. چون تعمد دارم با جواب منتشرش کنم منتظر وقت برای فکر کردن و جواب دادنشم.
با عرض سلام:
استاد همینطوری گفته بودید درمورد کلاس کارگاه برق هماهنگی ها انجام شده!!!!
ما الان برای اینکه بریم دانشگاه باید خیلی منتظر بمانیم و برگشتنا که دیگه باید پیاده بیایم!!!!
نهارم که الحمدالله نداریم!
باتشکر
پاسخ:
ممنون از تذکرتون.

۲۶ خرداد ۹۲ ، ۰۰:۲۶ داود پاک نژاد
سلام استاد . فکر کنم فراموش کردید جواب ایمیل رابدهید .
 ممنون میشم زودتر جواب منو از طریق ایمیل بدهید .
پاسخ:
چشم.
۲۵ خرداد ۹۲ ، ۱۶:۳۰ الکترونیک89

سلام استاد اگه میشه در مورد ارشد راهنمایی کنید. منتظریم...

پاسخ:
سلام. سعی میکنم یک کار درست و پایه ای در این مورد انجام بدم. لطفا اندکی دیگر به من فرصت بدهید.
با عرض سلام و خسته نباشید
استاد میخواستم بدونم که چه زمانی نمرات درخشان را اعلام میکنید که ما از این سردرگمی رهایی پیدا کنیم؟

پاسخ:
سلام. نمره چی؟ آها. تجزیه و تحلیل؟ منم خیلی میخوام بدونم. میبینین. همدردیم.
سلام استاد خسته نباشید .دررابطه بانظر دوستممون درباره این که می خواهندبرای ارشد بخونند ازتون می خوام  مطلبی رو توی وبلاگتون درهمین رابطه بذارین تاهمه استفاده کنند واونایی که در قوچان نیستند ونمی تونند حضوری خدمت برسن هم از راهنمایی های شما بی  نصیب نباشند
پاسخ:
سلام. فکر خوبیه. حتما اینکار رو میکنم.
۲۱ خرداد ۹۲ ، ۰۶:۵۵ دانشجویی از دانشگاه سجاد
سلام استاد. شما یکی از بهترین اساتیدی بودید که در طول تحصیلات دانشگاهی تاکنون داشتم و تعدادشات از انگشتان دست کم تر است. افسوس که ترم کوتاه شد و بعضی از مطالب باقی ماند. اگر بخواهم نظر شخصی خودم را در مورد نحوه تدریس بیان کنم ،سیگنال و سیستم عالی، سیستم های LTI عالی، سری فوریه عالی، تبدیل فوریه عالی، اما فصل نمونه برداری را متوجه نشدم. در اینجا بعضی از اشکالاتم را مطرح میکنم اگر وقتی برای جواب دادن داشتید خوشحال میشوم.
1-اگر معادله دیفرانسیلی داشته باشیم خطی با ضرایب ثابت و شرایط اولیه ای که سکون اولیه را تضمین میکند، میتوانیم 100% بگوییم مربوط به یک سیستم LTI و علی است؟ یا اینکه شرایط سکون فقط شرط لازم برای LTI و علی بودن است و شرط کافی نیست.
(چون در اثباتش گفتیم اگر ورودی متحد با صفر باشد خروجی نیز باید متحد باصفر شود و این شرط کافی برای خطی بودن نیست)
2-در سیگنال e به قوه ی (at-) چرا به a میگوییم فرکانس نصف توان در حالی که فرکانس نصف انرژی است.
3-در سیگنال (x(n)=cos(2 pi n  چون دوره تناوب 1 است همه ی ضرایب سری فوریه باید با هم برابر باشند. اگر بگوییم x(n)=1 بله درست در میاد همه ضرایب 1 می شود . اما اگر بگوییم (x(n)=0.5 e^(j 2 pi n)+ 0.5 e^(-j 2 pi n  آنگاه ضرایب 0.5 می شود.
4-مباحثی که مطرح نشده است و یادگیری آن را ضروری میدانید.


پاسخ:
ممنون. سر فرصت باید دوباره بیام و به سؤالاتتون جواب بدم. اگر یادم رفت یادآوری کنید.
۱۹ خرداد ۹۲ ، ۲۲:۱۵ احسان حسین پور

سلام

استاد من این مطلبو الان خوندم الانم قوچان نیستن چه جوری میتونم انصراف بدم؟

پاسخ:
سلام. با مهندس جهانگیر تماس بگیرید.
۱۹ خرداد ۹۲ ، ۱۳:۳۳ الکترونیک 90
 سلام استاد . من میخوام از همین الان برای ارشد شروع کنم . ترم چهارم تموم شد . اول میشه یکم راهنمایی کنین . راهنمایی کلی برای اینک هاصلا چه مراحلی را از الان برای درس خوندن طی کنیم . اول تست یا کتاب تشریحی و مشاوره و.... . و درضمن میخواستم بدونم بهترین رتبه های برق ارشد امسال بدون سهمیه چند بوده و با سهمیه مثلا نفر اولی چند شده ( که ممنون میشم درباره نفر اولی هم توضیح بدید ) . خلاصه بچها چیکاره بودند. لطفا اگه اسم و فامیلشون میدونین بگین تا بریم ازشون بپرسیم چیکار کردن . ا( موفق هاشونو میگم )
پاسخ:
سلام. باید حضوری تشریف بیارید صحبت کنیم.
سلام تاریخ امتحان کارگاه برق رو هم مشخص کنید.با تشکر
پاسخ:
سلام. روز سه شنبه در جلسه تئوری و هماهنگی مشخص می‌شود.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی